duminică, iunie 01, 2008

Remedii pentru piele si blana: Otetul

Crescatorii experimentati folosesc pentru animalele lor diverse tratamente personale, un fel de “secrete de serviciu” care, in timp, si-au dovedit eficienta, dar pe care proprietarii de caini nu le cunosc.

Iata un astfel de “remediu secret” pentru prevenirea problemelor de piele si blana, pe care l-am aflat de la crescatorii Sandra si Steven Miller, proprietarii canisei Chinarose, din Portland, Oregon, SUA (http://chinarosechows.com/).



Acesta un tratament preventiv pe care l-am folosit de-a lungul celor peste 35 de ani de cand suntem implicati in cresterea cainilor din rasele Caniche si Chow Chow.

Un crescator foarte experimentat ne-a dat reteta sa secreta, care, de fapt, consta in doar doua cuvinte: Otet alb. Asta-I totul.

Puneti o ceasca de otet alb la 4-5 litri de apa calda. Turnati peste blanita deja bine clatita a Chow-ului si faceti-i un fel de masaj, pentru ca amestecul de apa si otet sa patrunda pana la piele. Apoi clatiti din nou cu apa calduta si observati ce se intampla: exact cand credeati ca ati clatit complet blana cainelui, e posibil sa vedeti un adevarat “covor” de balonase de sapun rostogolindu-se din parul animalului.

Continuati sa clatiti pana cand blanita se limpezeste total. Uscati ca de obicei.

Un alt avantaj este ca blana se va usca mai repede ca de obicei, iar parul va straluci.

In plus, otetul alunga puricii. Din aceasta cauza, eu dau cu mopul pe podeaua canisei mele, folosind o solutie de otet cu apa. Astfel, previn in acest fel aparitia dermatitelor umede (hot spots) pe burta cainilor, probleme care se pot ivi de la detergentii si clorul prezenti in solutiile de spalat podelele.

Evident, daca aveti un caine care “cam miroase”, aceasta problema va disparea prin folosirea otetului cu apa
”.

8 comentarii:

Anonim spunea...

Abea astept sa-l spal cu otet sa vad ce se intampla.Dar as vrea sa stiu,pana la urma este bun uleiul de masline?Am mai cictit ca se da cam 1 lingura pe zi,amestecata cu macarica.As vrea mai multe pareri.Zicea ceva de ulei de masline Adriana,mamica Leei.Mersi

MAYA si MOMO spunea...

eu cred ca nu are de ce sa le faca rau. din contra. se stie ca si pentru oameni este foarte bun uleiul de masline extra virgin. iar Lea este un exemplu viu de frumusete...

Anonim spunea...

Iti dau perfecta dreptate,e tare scumpa.Eu ii dau lui Kaboo cate 1 lingura de ulei de masline extra virgin,la masa de dupa amiaza iar dimineata si seara,Vitaderm,si chiar am observat rezultate remarcabile,peste tot unde i-a dat blanita e firul foarte foarte sanatos,si foarte lucios,auriu,sunt foarte multumita,sper sa inceapa sa se vada rezultate la fel de satisfacatoare si pe restul blanitei unde este mai mata,dar totusi ma gandesc ca este asa si fiindca naparleste si i se schimba pufuletul,cred.Pupicei dulci

Anonim spunea...

Buna dimineata!
Am fost cam ocupate dar v-am citit si am vazut pozicile voastre.
Lea naparleste la greu am sa o clatesc si eu cu otet! Ea papa ulei de masline doar in orezul cu legume si carnita.

MAYA si MOMO spunea...

Bunaaaa, bine ati revenit! eu deja sunt disperata! am revenit la medic cu mom- doar pentru control, pentru ca i-a trecut problemele de piele si, la intrebarile uzuale, ce crediti ca imi spune doctorita? Mo-Mo nu mai are voie OREZ CU LEGUME! eu nu mai stiu ce sa fac! pentru ca el nu mananca bobitele simple, si sa vezi chin, ma rog de el in genunchi sa manance putin. Iar a slabit, de mai bine de o luna are 24 de kg. Nu stiu ce sa ma mai fac! eu nu mai inteleg nimic din ce imi spun oamenii astia!!

Anonim spunea...

Mai eu nu sunt medic veterinar,dar sincer cred ca se exagereaza,cum l-ar putea afecta orezul cu legume,e cam absurd,stiu cum e cu bobitele,nici in gura sa i le bagi nu le mananca.Eu sunt de parere ca ar trebui sa ceri mai multe pareri si de aceasta data.Multa sanatate baietelului!

Anonim spunea...

Nici eu nu sunt vet dar ma gandesc ce sa manance ursuletii astia daca nici orez nu mai au voie? Curios ca nici Lea nu mananca boabe, parca acum ca am schimbat cu Royal junior le mananca dar nu se omoara.
Dar branzica cu fulgi de porumb, ficatei cu dovlecei, ii dai?
Eu zic sa ii moi bobitele in supa de legume sau de carne si chiar nu te lua numai dupa un doctor!
Dupa cum il vad in poze este tare frumos si bine dezvoltat!

MAYA si MOMO spunea...

Off, eu inteleg ce spuneti voi, si cand imi enumerati mancarurile parca imi vine sa plang ca nu pot sa ii dau nimic. Deci acum nu ii mai dau nici macar branzica, iaurt, nimic nimic, carne oricum nu ii mai dadeam de cand a fost bolnav...nici ciorbita nici supa...M-am gandit ca poate doctorita crede ca alergia lui este de la mancarea gatita si pentru asta mi-a interzis de tot orezul si legumele. Si eu zic la fel: cum sa ii faca rau morcovul?????? Dar, credeti-ma, nu mai pot sa schimb iar medicul..deja m-am saturat! cred ca Mo-Mo are fisa medicala pe la toata cabinetele veterinare! mai astept sugestii!!!