luni, septembrie 08, 2008

LECTIE DE DRESAJ CU MOMO

Momo este foarte cuminte, si asculta toate comenzile noastre. Cand era mai mic, cum vedea un caine, fugea la el, si puteai sa strigi dupa el cat de tare puteai, ca nu te asculta. Acum, ca s-a marit si are aproape 11 luni, nu mai este atat de disperat sa se duca la joaca. Mai intai se uita bine la caine, daca latra ii intoarce spatele si in cazul in care ii place de el, se duce sa il miroasa.

La plimbare putem sa il tinem lejer fara lesa. Merge in fata noastra, la distanta mica, dar se uita mereu sa vada daca il urmam. Cand ii cerem sa se intoarca, se conformeaza, putin dezamagit, iar dupa ce il laudam si ii zicem: Gata, du-te!, fuge fericit inainte. Si in lesa este cuminte. Nu trage si merge numai langa picior. L-am invatat sa mearga pe partea stanga, ca sa ne fie si noua comod sa tinem lesa.

Alte obiceiuri pe care i le-am cultivat cu timpul: sa stea la periat ( de cele mai multe ori adoarme in timp ce il perii), sa accepte sa ii curatam urechile ( si i le curat mult!!!), sau sa il spal pe dinti.

In concluzie, Momo este foarte cuminte. Nici nu imi doresc mai mult de la el. Este un exemplu pentru un chow-chow!

4 comentarii:

Anonim spunea...

ce cuminte e. cum ati reusit? eu am un labrador si este foarte capos, nu face nimic din ce ii spun. si mai si trage in lesa. mi-a rupt mainile.

MAYA si MOMO spunea...

cred ca secretul este sa incepi dresajul la o varsta cat mai mica, adica de pe la 3 luni. si binenteles, sa ai multa rabdare.

Anonim spunea...

cat are labradorul? indiferent de varsta se mai pot face exercitii de dresaj. pe momo l-am pus la punct dupa ce am vazut cum se comporta mama cu labradorul ei. nu vroiau sa il invete nicio comanda si il lasau sa traga in lesa.

labradorii sunt de o inteligenta iesita din comun. la fel cum akita au nevoie sa isi exerseze muschii, ei fiind la origine caini de tractiune, labradorii au nevoie sa isi exerseze mintea. labradorul loto in cateva minute a invatat sezi. la fel de repede a invatat culcat. tot asa, rapid intr-o zi a invatat sa nu mai traga.

problema e ca ai mei nu repeta cu el nicio comanda, desi lui i-ar place sa faca exercitii, asa ca atunci cand iese cu ei trage in lesa.

o sa fac maine sau poimaine un post despre dresajul elementar, pe care il stie si momo. sunt cateva ponturi.

Anonim spunea...

Sarah are 2 ani si jumatate deja. sper sa mai pot sa o invat cate ceva. am decis sa o ducem la un dresor, macar sa invete cateva chestii si sa nu mai traga in lesa. problema ei e ca am rasfatat-o prea mult si nu am pus-o sa faca nimic. iar acum,, cand incercam sa o invatam cate ceva, ne intoarce spatele sau incepe sa se joace.Iti vine si sa razi! multumim pentru sfaturi, asteptam cu nerabdare. Iar Momo este deosebit si cred ca sunteti mandru de el. Sa va traiasca!