vineri, aprilie 23, 2010

Raspunsuri la postari - despre babesioza

Ne-am gandit sa punem postari si cu raspunsurile primite de la unii cititori, mai ales ca unele sunt extrem de interesante.

Un mesaj-postare pentru http://pisicamaya.blogspot.com/2008/04/profil-de-mo-mo-in-parcul-izvor.html spune: "Am o catelusa de 11 ani. S-a imbolnavit de babesioza. De 3 saptamani e pe perfuzie a primit imizol de doua ori dar acum este pe moarte. Plang fara incetare, nu pot concepe ideea ca nu va mai exista, ca nu va mai latra la venirea mea si a sotiei acasa. Suntem distrusi, stam langa ea , se uita cu niste ochi de simt ca innebunesc de durere".

Noi suntem alaturi de tine. Nici nu ne putem imagina cat de greu poate fi. Capusele pot transmite babesioza, o boala ingrozitoare. E terbil sa treci printr-o asemenea incercare.

Am mai primit un raspuns de la Anca, pe subiectul babesiozei, la postarea http://pisicamaya.blogspot.com/2008/04/babesioza-muscatura-de-capusa.html: "Exista si tratament neagresiv pentru babesioza. Este vorba de tratamentul cu clindamicina. Imizolul si berenilul nu se aduc oficial la noi in tara, ci provin de pe piata neagra, care nu respecta regulile de transport, ceea ce poate afecta medicamentul. Medicamentele sunt, insa, foarte toxice".

Impotriva capuselor (care transmis babesioza), noi il deparazitam lunar pe Momo (extern cu Advantix sau Frontline), dar recent, de o saptamana, i-am pus si o zgarda anti-parazitara. Primavara explodeaza pur si simplu capusele. Chiar si cu Advantix si cu zgarda Bolfo nu este sigur ca un caine e protejat.

Niciun comentariu: