joi, decembrie 02, 2010

Deparazitare la caini si pisici

De asta vara nu le-am mai dat blanosilor deparazitare interne. Acum cred ca ar fi cazul: lui Momo ii cam ghioraie burta, dar nu de foame. Are o gramada de mancare la dispozitie si mananca cu pofta - e adevarat nu se ingrasa, ci ramane la greutatea lui constanta. Saptamana trecuta a dat aceleasi semnale sonore. E posibil sa fie simple indigestii, insa credem ca a facut viermisori. Aceleasi zgomote ciudate le-am auzit la el cand l-am cumparat: era plin de viermisori, dar l-am deparazitat rapid si a scapat.

Am fost la un cabinet sa luam pentru amandoi Drontal si Advantix. Farmacista ne-a spus sa le luam Stronghold, care ar avea si efecte deparazitare externe, dar si interne, apoi, peste 10 zile, sa le dam Cestal. In fine, am plecat sa luam ceva si ne-am ales cu altceva. Evident, dupa ce se termina ploile astea, o sa le punem pipetele, insa am vaga impresie ca nu prea e adevarata povestea cu Strongholdul care ar fi si deparazitar intern.

5 comentarii:

Anonim spunea...

STRONGHOLD PIPETE ANTIPARAZITARE PENTRU CAINI

Indicatii:

Tratamentul si prevenirea infestatiilor cu purici produse de Ctenocephalides spp . prin administrarea unei pipete o data pe luna cu efect asupra stadiilor de adult si larva. Produsul are si efect ovocid peste 3 saptamani de la administrare. Se foloseste si in schema de tratament pentru dermatitele alergice produse de purici. Prevenirea bolilor cardiace produse de Dirofilaria immitis (viermi cardiaci) se face prin administrare lunara. Stronghold poate fi administrat fara probleme la animalele neinfestate cu viermi cardiaci, asadar este recomandat in acord cu practica veterinara adecvata, pentru cainii de 6 luni si peste aceasta varsta, care traiesc in tari unde exista vectori de transmitere, este necesara o testare pentru a depista infestatia cu Dirofilaria forma adulta inainte de a incepe tratamentul cu Stronghold. Stronghold nu are efect asupra formelor adulte de Dirofilaria. Se mai foloseste pentru:

* tratamentul infestatiilor cu paduchi malofagi ( Trichodectes canis )
* tratamentul raiei sarcoptice ( Sarcoptes scabiei )
* tratamentul infestatiilor cu viermi cilindrici ( Toxocara canis )

Anonim spunea...

Din indicatii nu inteleg foarte bine daca e si pentru deparazitarea normala interna, sau doar pentru anumiti viermi.

Anca spunea...

Stronghold-ul nu face o deparazitare interna completa . Stronghold-ul e bun in anumite variante de raie si la pisicile care stau in casa .
Pentru Momo luati mai bine Drontal sau Triantelm sau Milbemax pentru deparazitarea interna .
Cea externa e bine sa o faceti ca si pana acum .

Un sfat medical pentru toti:

NU SE FAC AMANDOUA IN ACEEASI ZI .
Unii catei mai sensibili pot face pancreatite.
E bine sa se faca intai deparazitarea externa si apoi cea interna la distanta de minim 72 de ore.
Sper ca am fost explicita.

MAYA si MOMO spunea...

Multumim pentru sfaturi, Anca. O sa ii facem Drontal lui Momo, asa cum am facut pana acum si speram sa fie bine. Deocamdata i-a trecut zgomotul la stomac, nu stim ce a avut, e posibil sa fie si de la apa potabila, de la prea mult clor. Oricum, de deparazitat il deparazitam oricum.

Brindusa (Brinda Dasha) spunea...

Si la cateii mei aud uneori acele bolboroseli in burtica, dar niciodata nu m-am gandit ca poate fi de la paraziti. Si noi trebuie sa facem deparazitarea, dar ma gandisem sa o fac doar intern. Oricum ei stau mai mult in casa, teckelii in pat,si - vorba ta- afara ploua cu galeata. La Drontal ma gandeam si eu.