marți, iunie 22, 2010

Sara

Parintii micutei Sara ne scriu ca chowlina este cam fara viata si plictisita, pe caldurile de afara si se intreaba daca sa ii dea ceva vitamine pentru revitalizare. De asemenea, ne-au spus ca dermatita bulgarasului de blana este aproape disparuta si ca medicul veterinar le-a recomandat sa ii dea micutei ulei de somon Omega 3 cu vitamina D, de la Doppel Herz, din farmacia umana.
In primul rand, sfatul nostru este ca stapanii sa nu le dea vitamine pentru revitalizare, pe caldurile de 40 de grade de afara. Le e si lor cald, ca si noua. Vara sunt toropiti de caldura, dorm mai mult, nu au chef de joaca, mananca mai putin, beau foarte multa apa. Cel mai bine, cainii poti sa fie pieptanati mai des, sa scape mai repede de subparul calduros. Recomandam sa li se dea iaurt, chefir sau sana (se mai racoresc si ei). De asemenea, blanosii pot fi spalati zilnic pe burtica, picioruse si gat, iar o data pe saptamana, sau de doua ori pot sa ii spelati peste tot doar cu apa (daca nu e cu sapun, e ok).

In al dolea rand, referitor la uleiul de somon, cel de la farmacia umana poate fi cumparat, dar depinde cat costa. Daca e scump, nu il luati. Daca are pret rezonabil, il puteti lua. In mod normal, pentru caini, o sticla de 500 de ml costa cam 500 de mii. Sticla de1 l de ulei pentru piele si blana e cam un milion. Vedeti pe www.cascopet.ro, www.petshop4you.ro, www.petcity.ro, www.happypets.ro, www.pentruanimale.ro. Faceti o comparatie si comandati.

Din cate vedem pe net, uleiul de la farmacia umana e in capsule. Daca Sara ia pastile, il puteti cumpara. Momo, de exemplu, nu suporta sa ia niciun fel de pilula, capsula, pastila. Le scuipa imediat, asa ca ne chinuim sa i le bagam pe gat sau sa i le dam in pateu, branza, conserva, etc, dar si asa e foarte greu. De aceea preferam sa ii dam lichid: ii turnam peste niste iaurt si il linge bucuros. Noi asa ii dam si pastilele: i le pisam, apoi turnam iaurt, amestecam si doar asa le linge.

7 comentarii:

Andrei spunea...

si adi e putin mai apatic pe vremea asta... ba chiar si putin nervos... apa nu bea cine stie ce, cel putin cat sunt la job nici nu se atinge de bolurile de apa rece cu gheata... (acum ii las doua pentru intr-unul se spala pe picioare)... si a devenit mai razbunator... nu pot sa imi explic de ce, dar oricat l-as scoate afara (cel putin o ora de fiecare data) face pisu in casa :| am incercat toate metodele posibile sa il dezvat. daca plec la magazin saus a platesc facturi (il scot intotdeauna pe el afara mai intai) pisa... am tot vb cu veterinarul dar nu m-a lamurit... e problema de comportament... dar de unde atata probleme de comportament ? ca un caine mai rasfatat si mai bine intretinut ca asta nu cred ca exista... :|

MAYA si MOMO spunea...

Eu as incerca sa il dresez din nou sa faca afara. Cred ca e nevoie sa o iei de la capat. Pe scurt: atunci cand face afara, sa il lauzi mult, sa il mangai etc. Iar cand intri si constati ca a facut in casa, nu il bati, nu il pedepsesti, ci il ignori toata seara. Nu il bagi in seama, nu te uiti in ochii lui. Il consideri un obiect. Astfel, el va intelege ca tu esti seful si el a gresit ceva. Daca vezi ca nu a facut in casa, il lauzi, il mangai, il scoti afara si cand face, iar il lauzi. Eu asa as proceda. Cu ideile de baza. Noi l-am invatat pe Momo sa faca afara destul de usor si relativ repede. http://pisicamaya.blogspot.com/2009/08/cum-sa-invatam-catelul-mic-sa-faca.html. O sa ma mai gandesc ce poate fi si iti scriu

Andrei spunea...

Am incercat tot ce mi-ati spus... si o fac in continuare (pe langa ignorat il si altoiesc cu ziarul). nu pot sa cred ca nu se tine, nu are ce sa se tina pentru ca nu consuma foarte multa apa. de exemplu. il scot ultima data la 23 si stau circa 30 d eminute. iar apoi la 6-6.30 dimineata si stau peste o ora cu el afara. peste nopate nu ii mai las apa. si chiar daca afara face ca o vaca, e imposibil sa nu mai pastreze el pe teava sa faca in casa. ultima data m-am infuriat rau de tot pentru ca la 2 noaptea s-a urcat langa mine in pat si a facut pe mine :| daca vreau sa ma duc la cumparaturi sau sa platesc facturi si trebuie sa stea singur acasa 30-60 d eminute, il scot pe el afara il alerg si obosesc vreo 30 de minute, il vad ca pisa, il aduc in casa, nu ii dau apa nu ii las, plec si acnd ma intorc surpriza, marea galbena pluteste la mine in sufragerie... mi-a zis cineva pe forum ca eu sunt de vina ca nu sunt in stare si ca il chinui... dar daca si adi e un caine chinui, atunci eu ma impusc... in fine... trebuie sa o rezolv... am trecut prin chestii mai grave... ma bucur totusi ca nu face caca in casa... si pe perna (asa cum fac unii)... trebuie doar sa aflu ce nu ii convine lui...

MAYA si MOMO spunea...

Degeaba il bati cu ziarul, el va crede ca il bati pentru ce a facut exact atunci cand l-ai batut, adica statea intins sau dadea din coada, sau asa ceva. Nici daca il bagi cu nasul in pisu nu va intelege, nu va face legatura ca el a facut pipi in urma cu 2 ore, acum ai venit, il bagi cu nasul il balta si nu e bine. Trebuie sa il altoiesti usor doar cand il prinzi asupra faptului. Isi marcheaza teritoriul, se crede mascul alfa. Oricum, nu are ce cauta in pat. PS: degeaba il alergi, ei nu sunt caini de alergat. Parerea mea e asta: incearca sa ii delimitezi un teritoriu in care are voie si multe locuri in care nu are voie. In pat nu are voie (oricum, chow chow nu prea au voie sa sara, ei nu sunt chiar agili). Daca depaseste teritoriul, il gonesti ferm, fara agresivitate, il lasi acolo si il lauzi cand se duce singur pe locurile pe care le vrei. Solutia pe care as lua-o in calcul e in mai multi pasi. Iesi din casa, stai un minut, intri si daca vezi ca nu a facut nimic ii dai recompensa (bucatica mica de cremvust) si il lauzi. Iar iesi, stai 3 minute, tot asa, lauda si recompensa daca a fost cuminte. Iesi 5 minute, lauda si recompensa daca a fost cominte. Iesi 10 minute, etc. Daca face pisu, il ignori de tot! Atentie: cand stergi pe jos, sa nu te vada, ca sa nu vada ca ii stergi pisul lui! Dupa ce stergi cu detergent, apoi cu otet, iesi din nou afara, stai 5-7 minute, o sa fie cuminte si il lauzi si il recompensezi. Neaparat, dupa ce greseste, reiei ritmul ca sa il poti recompensa. Sa termini cu o recompensa. Apoi il duci afara si il lauzi ca face afara. Pe seara reiei exercitiul, apoi scos afara si laudat si recompensat. A doua zi reiei lectia de dresaj. O sa se rezolve asa, e garantat. El se crede masculul-alfa si isi marcheaza teritoriul parasit de tine. Dresajul il reiei pana se calmeaza. Eu cred ca in maxim o saptamana-10 zile o sa inteleaga ca tu esti masculul-alfa si va face doar afara. Atentie: ideea e ca trebuie sa vada ca esti ferm, foarte calm, sigur pe tine, echilibrat, fara tipete, fara bataie, fara suparari aiurea. El e caine, nu e prietenul tau. Tu esti seful sigur pe el, ferm, care ii dai recompense bune cand el face bine si il dai afara din haita (il ignori) cand tie nu iti place ce face. Eu metoda asta as aplica-o.

Andrei spunea...

pai in pat nu are voie, de aceea se si urca, sa imi faca mie in ciuda... stie foarte bine cand face o prostie pentru ca nu intra in camera respectiva daca eu ma indrept spre ea... nu il bag cu botul in pipi pentru ca imi e suficient ca il spal de bale zilnic :)) si nici nu curat cu el langa mine pentru ca nu sta el de buna voie... stie ca a facut ceva si pleaca din camera respectiva. dar o sa incerc ce mi-ati spus dvs, desi o sa latre... sper sa se potoleasca. deja i-am limitat accesul in casa. nu are voie in bucatarie, in sufragerie noaptea si act sun la servici si nici in dormitor cat sunt plecat. eu vreau sa cumpar un gardulet din acela de la ikea pentru usa (cum se pun pentru copii sa nu plece din camera in camera) si sa il tin in baie pe timpul noptii si cat sunt la job, pana se invata sa faca pipi in baie (asta daca nu se tine)... oricum multumesc pentru sfaturi o sa pun in aplicare imediat, iar in weekend o sa fie mai intensiv

MAYA si MOMO spunea...

Nu are voie sa faca niciunde in casa. Nici sa nu se tina. Se va tine, o sa vezi. Toti cainii se abtin. Da, el stie ce a facut, pentru ca face exact ca semn ca el e masculul dominant. Probabil, fara sa vrei, i-ai dat de inteles ca el e sefu'; cainii au o logica a lor, greu de inteles pentru noi. Iti trebuie multa rabdare. Sa nu cedezi si sa te enervezi, pentru ca orice semn ca te enervezi, ca tipi sau urli la el, ca te repezi la el este, de fapt, un semn al dezechilibrului tau in fata lui, iar el nu te va intelege si va incerca sa te domine din nou. In privinta gardutului de la ikea, nu stiu ce sa zic, nu imi dau seama. Daca el face oriunde si peste tot in casa, poate ar fi nevoie de gardut (care e vreo 2 milioane, cred). Daca are doar un loc de pipi (sufrageria), gardul e inutil. E destul de complicat: face pisu si noaptea in casa sau face doar daca esti plecat. Face peste tot sau doar intr-o camera. Oricum, ai grija sa ai rabdare.

Andrei spunea...

in general face pisu daca intarzi de la servici, daca pleaca fratele meu mai devreme decat trebuie (el pleaca mereu ultimul), daca plec la cumparaturi, daca dorm in timpul zilei. seara face mai rar... pentru asta chiar nu am nici o explicatie... eu am crezut ca are probleme cu vezica ca nu se tine... ultima data iese afara destul de tarziu (22-23) si apoi dimineata il scot devreme (6-6.30) si de fiecare data cand ies cu el afara sta cel putin 30 de minute, si asta cand ploua si ma grabesc. da pisa doar in sufragerie sub masa... in locul ala am frecat de mi-au iesit ochii din cap cu tot felul de chestii, plus otet, spirt, sau spary repelent. mai nou am descoperit ca face intre bucatarie si hol... am ridicat din pura prostie linoleumul si ce am gasit acolo nu va puteti imagina... deja am vb cu proprietareasa si daca nu vrea, o sa pun din banii mei gresie n buctatrie si pe hol, cel putin in felul asta curat mai repede. si mai face in pat (de ce sa mint, fffffffffff rar, ultima data a fost a 3-4 oara, dar face) si o face doar ca sa marcheze si sa ma domine pe mine... miscarea asta am inteles-o perfect, cat eu sunt acasa cainele nu sta in pat, fratele meu il mai lasa in pat la el, dar acolo nu pisa :| ma rog complicat... probabil ca se razbuna pe mine ca sunt mai autoritar :)) un lucru este sigur, la temperament adi seamana perfect cu mine (bine eu nu imi marchez teritoriul :)), dar ma impun peste tot)